.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
زاکاني: دولت بايد با مشايي برخورد کند

عليرضا زاکاني اهانت صورت گرفته به کلام الله مجيد در يکي از برنامه‌‏هاي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري - که با حرکات ريتميک زنان دف‌‏زن قرآن تقديم قاري شده بود- را غير قابل دفاع دانست و خواستار برخورد دولت با مشايي شد.

اين نماينده تهران در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"،‌ با تاکيد بر اينکه هيچ‌‏کس نمي‌‏تواند از اين اقدام دفاع کرده و آن را مبتني بر ارزش‌‏هاي اسلامي و انقلابي بخواند،‌ افزود:‌ اين کار بسيار زشتي بود و حتماً‌ بايد با متوليان آن برخورد شود.
وي در پاسخ به اينکه اين برخورد بايد از سوي چه مرجعي انجام شود؟، گفت:‌ هم مدعي‌‏العموم بايد با متخلفين برخورد کند و هم مجلس در راستاي انجام وظايف نظارتي خود، موظف به برخورد در اين زمينه است. فراتر از همه اينها، دولت بايد وارد عمل شود و به گونه‌‏اي برخورد کند تا ديگر شاهد چنين مسائل اسفناکي نباشيم و با چالش‌‏هاي اين چنيني مواجه نشويم.
زاکاني در واکنش به اينکه پيش از اين نيز مراجع عظام تقليد و نمايندگان از اظهارات و اقدامات مشايي ابراز نارضايتي کرده بودند، اما برخوردي با وي صورت نگرفت،‌ خاطرنشان کرد:‌ مهم‌‏ترين مرجعي که مي‌‏تواند مانع از تکرار اين اتفاقات شود،‌ خود دولت است تا زمينه تکرار اين رخدادهاي اسف‌‏بار را در درون خود از بين ببرد. براي اين منظور لازم است که دولت با مشايي به عنوان رئيس سازمان ميراث فرهنگي وگردشگري برخورد کند.
به گفته وي، به اين ترتيب ديگر به دست عناصري که هر روز مي‌‏خواهند، ساز مخالف با نظام کوک کنند، بهانه داده نمي‌‏شود و حرکات و اتفاقاتي که از اساس باطل است،‌ در جامعه محقق نمي‌‏گردد و ارزش‌‏هاي نظام مورد تخريب قرار نمي‌‏گيرند.
گفتني است: در همايشي که اخيرا از سوي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري برگزار شد، قبل از تلاوت قرآن، خانم‌‏هايي با لباس محلي، دف‌‏زنان روي سن آمدند و در حالي كه قرآن را در سيني گذاشته بودند، با حرکات ريتميک، قرآن را به قاري تحويل داده و سن را ترك کردند و پس از پايان تلاوت قرآن، دوباره اين افراد به همان صورت روي سن آمدند و در حالي كه دف مي‌زدند قرآن را تحويل گرفته و سن را ترك کردند. تمامي اينها در حالي بود که رحيم مشايي در سالن حضور داشت و از نزديک شاهد اين مراسم بود.

اجراي اين صحنه، با واکنش شديد مراجع تقليدي از جمله آيات عظام مکارم‌‏شيرازي و صافي‌‏گلپايگاني همراه شد.

سازمان ميراث فرهنگي: شکايت مي‌‏کنيم

در پي طرح برخي ابهامات و نگراني ها در خصوص اجراي يک مراسم مذهبي و سنتي در حاشيه دومين همايش فرصت هاي سرمايه گذاري در صنعت گردشگري ايران، معاون سرمايه گذاري و طرح هاي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري توضيحاتي را ارايه کرد.

به گزارش ايلنا ، مهدي جهانگيري معاون سرمايه گذاري و طرح هاي سازمان ميراث فرهنگي با اشاره به طرح برخي ابهامات و نگراني ها پيرامون اجراي مراسم سنتي در حاملان قرآن کريم گفت: همانطور که پيش تر نيز توضيح داده شد، مراسم مذکور يک مراسم مذهبي و مردمي کهن در استان هاي غربي کشور است که تاکنون بارها در رسمي و غير رسمي و در حضور مقامات کشوري اجرا شده و در شبکه هاي سيماي استاني و ملي نيز به نمايش در آمده است.
جهانگيري در رابطه با برگزاري اين همايش خاطر نشان کرد: روز شنبه 18 آبان ماه سال جاري دومين همايش بين المللي فرصت هاي سرمايه گذاري در گردشگري با حضور جمعي از مسوولان کشور، طالب ريفاعي معاون دبير کل سازمان جهاني گردشگري و بيش از 450 سرمايه گذار خارجي و بيش از دو هزارسرمايه گذار داخلي در سالن همايش هاي برج ميلاد افتتاح شد.
وي در خصوص نحوه برگزاري اين همايش گفت: در ابتداي اين مراسم و به منظور تلاوت آياتي از کلام الله مجيد مراسم آييني حاملان قرآن که يکي از رسوم مذهبي آييني مردم مناطق غربي ايران است اجرا شد. در اين مراسم بر اساس سنت هاي کهن هموطنان غرب کشور، قرآن کريم با اجراي تواشيح و مداحي در وصف حضرت رسول اکرم (ع) و ذکر اسماء الله به دست قاري سپرده مي شود.
اجراي اين مراسم نه تنها اعتراض حاضران مسلمان جمع را به همراه نداشت بلکه باعث شد طالب ريفاعي، معاون دبير کل سازمان جهاني گردشگري WTO که خود مسلمان است اذعان کند که اين مراسم با شکوه وي را تحت تاثير عميقي قرار داده است، تا جايي که يکي از بانوان سرمايه گذار اروپايي غير مسلمان نيز از ديدن اين مراسم به وجد آمده و خواستار داشتن يک جلد کلام الله مجيد شد که قرآني با ترجمه انگليسي را به وي هديه شد.
جهانگيري گفت: اين مراسم نه رسمي و نه عجيب است و نه جديد چرا که اين آيين نمادين قرن هاست که در نقاط مختلفي از کشور خصوصا استان هاي غربي است و با هدف تکريم قرآن و معنويت بخشيدن به فضا برگزار مي شود، اما برخي رسانه ها که گويا حقايق را به درستي درک نکرده اند و با آيين هاي ايراني آشنايي ندارند بار ديگر با جعل خبر دست به تحريف واقعيت زده اند.
وي با اشاره به حضور سرمايه گذاران بيش از 57 کشور جهان و 60 سفير در اين مراسم ادامه داد: حاملان قرآن يک گروه شناخته شده است که با اجراي اين برنامه حال و هواي معنوي را به مجلس بخشيدند. به گونه اي که حتي حضار غير مسلمان تحت تاثير اين جو معنوي قرار گرفتند.
وي تاکيد کرد: حال بايد ديد چنين بازخوردهاي اثر گذاري که مي تواند در ترويج دين مبين اسلام که قطعا يکي از اهداف والاي جمهوري اسلامي ايران است اثر بخش تر است يا اخبار مجعول غرض ورزان. همايش فرصت هاي سرمايه گذاري در گردشگري ايران با اين هدف برگزار شد که ديدي جديد و نگرشي نو از ايران و داشته هايش را به جهانيان عرضه کند.
معاون سرمايه گذاري و طرح هاي سازمان ميراث فرهنگي افزود: با توجه به احترام زيادي که براي افکار عمومي قايل هستيم، اين سازمان اقدام به قرار دادن بي کم وکاست فيلم اين مراسم در سايت WWW.CHTN.IR کرده تا به اين ترتيب همگان امکان مشاهده آن را داشته باشند.

وي در پايان خاطرنشان کرد اينجانب به عنوان مجري اين همايش حق شکايت از سايت ها و روزنامه هايي از جمله سايت "جهان نيوز" و روزنامه جام جم و روزنامه همشهري که اقدام به درج اخبار کذب در اين رابطه کرده اند از طريق مراجع قانوني محقوظ مي‌‏دانم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.181 seconds.